Wat een tijd geleden

22 januari 2024

HoiHoi! Wat een tijd geleden. Mijn laatste blog was afgelopen juni '23. Nu is het alweer januari '24. Ik ben hier niet zo actief mee, maar wilde jullie toch even een update geven!

Ik zal per maand de hoogtepunten even delen.

Juli:

• Bezoek gehad van vriendinnen/oud-collega's van KinderZorg Bijzonder. Samen met hun geslapen in een mooi huisje buiten Reykjavik. Veel lol gehad en weer veel mooie dingen gezien.
  • Oranje zonsondergangen bekeken vanaf Bolafjall.
  • Koffers gepakt voor een vakantie naar het oosten van IJsland. Waar ik opnieuw bezoek heb gehad van mijn ouders! Puffin cliff bezocht en een rendierenpark.

Augustus:

• Weer terug in Isafjordur
  • Het bijzondere nieuw horen dat Hofi en Kristjan een 4e kindje verwachten!! Erg speciaal en mooi om van dichtbij mee te maken.
  • Nog meer bezoekjes aan Bolafjall om het uitzicht te bewonderen.

September:

• Eerste noorderlicht van het seizoen!
  • Teamuitje vanuit het ziekenhuis. Boottrip naar natuurreservaat Hesteyri. Met onderweg springende walvissen!!!!
  • Trip naar New York met mijn tante!

Oktober:

• Eerste sneeuw!
  • En kleine figuranten rol in IJslandse film!
  • Vakantie naar Italie met het gastgezin!

November:

• Na een heerlijke week in Italie doorgereisd met de hostfamilie naar Spanje! Waar ik verrast werd door mijn ouders op het vliegveld! Zo leuk, toen we arriveerde in ons appartement sprong daar ineens de rest van mijn familie uit de keuken. Wat een verrassing. Samen met hun een paar dagen in Moraira verbleven waar we heerlijk hebben genoten. Hun vlogen weer naar huis en ik ben terug naar mijn gastgezin gegaan die ook in Moraira verbleven, daarna samen weer naar IJsland.
  • Bezoek gehad uit Nederland van vriendinnen en vrienden en samen met hun mijn verjaardag gevierd!

December:

• Kerstboom uitgezocht op de boerderij en deze met behulp van de kinderen omgehakt en versierd.
  • Kerstvoorbereidingen gedaan. Bakken, bakken en nog meer bakken.
  • Samen met vriendinnen kerst surprise gedaan.

Januari:

• Na kerst gevierd te hebben in IJsland, naar Nederland gegaan waar ik 2 weken ben geweest. Fijn om weer even op Nederlandse bodem te zijn.
  • Samen met mama terug naar IJsland gevlogen en mama is na een weekje weer vertrokken.

Tja, verder is het nu natuurlijk nog januari en ligt er sneeuw, het is dan ook in de nacht rond de -8 geraden en overdag tussen ongeveer -3. Komende weken heb ik mijn laatste dienst in het ziekenhuis, hier zal ik stoppen en fulltime au pair zijn. De baby zal midden februari geboren worden, ik kijk erg uit naar deze gebeurtenis en ben erg benieuwd hoe dat gaat zijn. Ik ben van plan tot april te blijven aar hoe en wanneer precies zien we dan wel. Ik zie wel hoe het loopt en hoe het hier gaat. Een vliegticket is zo geboekt. Nu nog genieten van de winter.

Dit was een andere manier van schrijven dan normaal maar een keer wat anders is nooit verkeerd. Ook heb ik weer wat foto's toegevoegd! Fijne week allemaal.

IMG_3275IMG_8021IMG_3300IMG_2196IMG_5601IMG_0828IMG_9908IMG_8502IMG_6260IMG_2296C3FDD4C2-1655-41C1-A5AE-AE020EECEC19

1. Lisanne:
    23 januari 2024
    Wat een avonturen, Nienke! Super leuk! ❤️ Geniet ervan!
  2. Cissy:
    25 januari 2024