Weer terug!

17 januari 2023 - Oss, Nederland

Dit blog komt weer tot leven….. want…..

IK GA TERUG NAAR IJSLAND!!

Na een jaar terug in Nederland te zijn ga ik in maart 2023 weer terug naar Isafjordur. De huidige au pair in het gezin moet ivm haar visum weg uit het land en dat betekent dat ze opzoek waren naar een nieuwe au pair. Ik dacht toen heel spontaan, zal ik terug gaan?? Dat idee is werkelijkheid geworden. Naast het werken als au pair ga ik ook in het lokale ziekenhuis parttime werken als verpleegkundige.

Voordat dit allemaal rond was ging er wat regelwerk aan vooraf. Met mijn hostouders regelmatig contact gehad of het haalbaar is om beide banen daar aan te gaan. Ze willen mij graag terug en zijn bereid om hierin flexibel om te gaan met mijn au pair job.

Natuurlijk moest ook het ziekenhuis bereid zijn om een Nederlandse verpleegkundige aan te nemen. Vorig jaar heb ik ooit een rondleiding gehad in het ziekenhuis en toen grapte de directeur al dat ik hier mocht komen werken. Ik stuurde hem een berichtje en kreeg op die manier contact met de ‘’chief of nurse’’. Na een aantal mails besloten om eens te bellen, dit ging alleen wat moeizaam. Ze was ziek op moment van bellen en dit wist ik niet, waardoor ik in spanning heb zitten wachten op niks. Uiteindelijk spontaan een paar dagen naderhand gebeld via facebook en zo gekletst over de mogelijkheden.

Ik moest er zelf een tijdje over na denken maar het idee om terug te gaan bleef me bij en ik werd er blij van wanneer ik hieraan dacht.

Voor de kerst heb ik mijn contract opgezegd bij mijn huidige baan en het aan collega’s en gezinnen verteld waar ik kom. Dit vond ik spannend. Het opzeggen van mijn contract zorgde wat spanning, nu is het echt definitief!

Maar zoals alle IJslanders zeggen:

þetta reddast (it will all workout okay)

1. Lisanne:
    Leuk Nienke! Op naar een nieuw avontuur 😊
  2. Marion:
    Super! Avonturier! Mooi dat je je dromen volgt
  3. Stanny Weber:
    17 januari 2023
    Wat fantastisch ! Je gaat inderdaad je droom achterna , het mooiste wat je kan doen
    Lieve groet stanny
  4. Karin Van der Schoot:
    17 januari 2023
    Geniet ervan Nienke. Wij geloven dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Nogmaals geniet ervan en wij kijken uit naar al je verhalen!

Groetjes,

Ronald en Karin 😘🙋
  5. Oma & Opa.:
    17 januari 2023
    Toch wel een ondernemende kleindochter.
  6. Hanneke Branten:
    Wauw Nienke.
    Wat een leuk nieuws. Stoer hoor. Een prachtig vooruitzicht.
    Succes met alle voorbereidingen 👍💪
  7. Margo:
    Super gaaf.
    Ik beloof je dat ik je niet per ongeluk app over een dienst op J🤣🤪😉
  8. Cissy:
    18 januari 2023
    Gaaf Nienke! Heel veel plezier met dit nieuwe avontuur!
  9. Gertie:
    19 januari 2023
    Als je er nu al heel blij van wordt, is het sowieso een goed idee Nienke!
  10. Vera en Martine:
    8 februari 2023
    Heel veel plezier met dit avontuur. Wij gaan je verhalen volgen. Vera gaat je wel missen !