Ritme

10 september 2021 - Ísafjörður, IJsland

Vandaag hebben de kinderen een studiedag! Ze gaan nu allemaal volledig naar school & kindergarten. 5 dagen in de week, van 8 tot 16. Mijn werkdag ziet er nu zo uit:
7.00 opstaan
7.20 kinderen wakker maken en aankleden. Ontbijt krijgen ze op kindergarten. Helga moet wel ontbijten.
7.40/7.45 vertrekken we allemaal. Ik breng Boas en Auðer naar kindergarten en Kristjan loopt achter Helga aan die fietst naar school. Soms loopt Kristjan met mij mee. Hofi fietst naar haar werk.

Overdag werk ik ongeveer 1,5 uur aan huishoudelijke taken, was, koken, stofzuigen en bijvoorbeeld boodschappen.
16.00 kinderen ophalen van kindergarten. Helga fietst zelf naar huis. Ik bereid het eten vaak al voordat de kinderen thuis komen. Ik help mee met avondeten en naar bed brengen van de jongste 2 en meestal ben ik rond 20.30 afgewerkt.

Afgelopen weekend waren mijn 2 tantes op bezoek in Reykjavik. Samen ontzettend leuke dingen gedaan! En vooral veel geklets.

Ondertussen heb ik een online IJslandse cursus gevonden en dat is afgelopen week begonnen! Een meisje ontmoet die in oktober als au pair naar een dorpje hier vlakbij komt! Daar ben ik heel blij mee!!

Mijn hostmom zag op Facebook een oproep voor mensen die het leuk vinden om te zingen. Er is een koor in Ísafjörður voor iedereen die zingen leuk vind. Daar ben ik nu 2 keer heen geweest en vind ik ontzettend leuk!! Lekker zingen en even uit huis!

Ik ben erachter gekomen dat er 5 andere Nederlandse meiden in Ísafjörður wonen! Zij studeren hier op de Universiteit. Ik heb woensdagavond met 2 Nederlandse meiden en 1 Zwitserse afgesproken om het noorderlicht te gaan spotten vanuit de hottub bij het hotel van mijn hostouders!! Dit was ontzettend leuk en ook het noorderlicht gezien, niet zo groen als ik had verwacht maar nog genoeg kansen om het te spotten.

Gisteren ben ik naar een volleybal training geweest samen met een aantal internationale studenten. Hier bij de lokale sportclub. Dit was erg leuk. Ik ben niet goed maar dit was ook de eerste training dus niet gek haha. Ik denk dat ik dit wekelijks wil gaan doen!

Volgende week zaterdag hebben we de round-up! Een grote happening waarbij alle schapen uit de bergen worden verzameld. Het gaat dan om ongeveer 1000 schapen in totaal! Heel heel benieuwd!

Voor nu weer even genoeg! Veel liefs vanuit IJsland!

Nienke❤

SAVE_20210905_164533IMG_20210907_150011_150IMG_20210904_105215IMG_20210831_202524IMG_20210828_144719

1. Dimitra Binos:
    10 september 2021
    Wat fijn om te lezen dat je daar geniet!
    Gr.Dimitra
  2. Lisanne:
    10 september 2021
    Ah leuk Nienke om te lezen hoe het met je gaat. Leest als een mooi ritme dat je daar hebt 😊
    Leuk dat je ook zo ondernemend ben om daar allerlei activiteiten te ondernemen.

Geniet ervan!
  3. Toos Scheij:
    10 september 2021
    Leuk om te lezen dat het goed gaat en dat je voldoende vrije tijd hebt om andere dingen te doen.
  4. Theo:
    10 september 2021
    Goed bezig Nienke. Diverse activiteiten aan het ontplooien.
    En ik ben zeer benieuwd naar de round-up. Zal wel een groot evenement zijn. Heb jij ook een rol daarin? Veel plezier !
  5. Marion:
    11 september 2021
    Wat tof allemaal Nienke! Fijn dat er ritme en routine in je leven daar zit! Enne volleyballen en zingen! Hoe leuk is dat! Heel veel plezier daar en succes met het leren van de taal!
  6. Gertie:
    11 september 2021
    Wat goed Nienke, dat je er ook op uit trekt om anderen te leren kennen. Zet hem op met volleyballen 😉