Bijna november

28 oktober 2021 - Ísafjörður, IJsland

Oopss! Het is meer dan een maand geleden dat ik een blog heb geplaatst! Hier weer een nieuw blog!

Het is eind oktober. De tijd gaat harstikke snel, ik zit hier bijna 4 maanden. Dat betekent dat ik over een week of 9 naar huis ga. De planning is dat ik na kerst naar huis ga. Kerst vier ik hier en oud&nieuw in Nederland. Binnenkort vliegtickets boeken!

Afgelopen maand was een maand met normale dagen, feestjes van familie en van de oudste hier, Helga werd 7! Dit hebben we leuk gevierd met een verjaardagsfeestje waarbij veel familie op bezoek kwam.

Verder heb ik elke maandag en woensdag IJslandse les. Niveau 1a heb ik behaald en ik ben nu bezig met niveau 1b. Dit gaat online en is 5 weken.

Het wordt hier winter, de dagen worden korter, de temperatuur wordt kouder. Maar dat betekent ook meer kans op noorderlicht! Ik heb het nu een aantal keren gezien en het was boven mijn verwachtingen fantastisch!

Afgelopen weken heb ik veel leuke dingen gedaan met meiden die ik hier heb leren kennen. Zo was ook Sofia een maand in isafjordur, Sofia is een Nederlandse Singer songwriter en via instagram kwam ik erachter dat ze hierheen kwam! We zijn op roadtrip geweest, hebben walvissen gezien, een steenarend en veel zeehondjes. In de tijd dat Sofia hier was heeft ze ontzettend gave muziek geschreven! Dit is nog niet uit maar zodra de muziek te horen is laat ik dat weten via instagram/Facebook!

Ik spreek ook veel af met 2 andere Nederlandse meiden die hier studeren, dat is altijd erg gezellig. In Bolungarvik, een dorpje hier vlakbij dit een Duitse au pair, ook wij proberen vaak af te spreken maar dat is soms lastig vanwege onze verschillende "werkroosters"

We zijn ook in de zee gerend! Dit was ontzettend koud maar je kreeg er een gave kick voor terug! Dit was de 1e keer dat ik dat had gedaan, nu heb ik het 3 keer gedaan en denk ik dat het er nog wel meer worden!

In november komen mijn broer Teun en zijn vriendin Carmen naar IJsland!! Ze rijden vanuit Reykjavik naar hier en blijven hier 2 dagen, daarna rijden we met z'n 3e naar het zuiden van IJsland waar we wat gave toeristische trekpleisters willen bezoeken! Ontzettend veel zin in. Eind november vier ik hier mijn verjaardag en dan is het zo weer december! Nu vollop genieten van alle leuke dingen want voor ik het weet zit het erop.

Ik zal een aantal foto's toevoegen van laatste dagen zodat jullie kunnen meekijken!

Sjáumst!

Nienke

IMG-20211010-WA0027IMG_20211012_090024IMG_20211006_213313IMG_20210927_220344IMG_20211013_173023IMG-20211010-WA0032IMG-20211023-WA0024IMG_20211013_174113_1IMG_20210918_194038IMG-20210918-WA0015

1. Cindy Rodenburg:
    3 november 2021
    Lekker genieten van de komende weken!