Avontuur is begonnen

9 juli 2021 - Ísafjörður, IJsland

Woehoe, gearriveerd bij mijn gastgezin in Ísafjörður. De heenreis is goed verlopen. Afscheid nemen van vrienden en familie was soms emotioneel, gelukkig blijf ik maar een half jaar weg en ga ik iets ontzettend leuks doen. Vliegen vanaf Schiphol naar Reykjavik, stoelen naast mij waren leeg dus daar heb ik heerlijk gebruik van gemaakt.
Bij aankomst in Reykjavik zag ik al snel mijn koffers, yes. Op naar de flybus, eerst natuurlijk nog door de "douane", ze vragen om je paspoort en vaccinatie bewijs. Dit was allemaal in orde.
Op naar het centrum van Reykjavik waar ik zou slapen en een meeting had met een Nederlandse au pair. Samen wat gaan drinken een een toetje op met IJslandse lekkernijen.

De volgende ochtend vroeg op. Zelf naar bushalte lopen en met de bus naar het binnenlandse vliegveld. Dat was een ieni mieni vliegveld, lekker overzichtelijk. (;

Gearriveerd in ísafjörður. Ik herkende gelijk de moeder en oudste dochter kwam naar me toe gerend. Samen in de auto naar huis. Moeder vertelde van alles over het stad. Na het wegbrengen van het middelste meisje gingen we downtown. Wat drinken en eten bij de bakker. Ik ben al 10x voorgesteld aan bekenden. Daarna even mijn kamer eigen gemaakt en koffers uitgepakt.

Stukje gewandeld en thee gedronken met Claire, Nederlandse au pair die hier nu 9 maanden woont. Erg gezellig.

In de avond naar de opa en oma van de kinderen, opa was jarig dus daar met de hele familie IJslandse "lamb soop" op, heerlijk!!! Rondje over de velden bij de schaapjes waar de kinderen helemaal dol op zijn.
Daarna op tijd naar huis omdat de kinderen (en ik) erg moe waren.

Nu net wakker. Klaar voor een nieuwe dag! Tot de volgende keer!

IMG_20210708_131534IMG_20210707_214521IMG_20210708_080123

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade