Achtbaan aan emoties

19 juli 2021 - Egilsstaðir, IJsland

Góðan daginn

De eerste 1,5 week is al weer voorbij! Het was erg wennen en schakelen maar ik krijg steeds beter het gevoel dat ik part of the family ben.

We zijn op vakantie. Woensdag 14 juli gearriveerd na 2 dagen veel rijden. We slapen bij de vader van Hofi (hostmom). Dat vond ik in het begin lastig. Woensdagavond en donderdagochtend voor het eerst een mental breakdown gehad, vanwege alle emoties van afgelopen week en alle indrukken. Gelukkig met lieve mensen in NL over kunnen appen en met mijn hostmom over kunnen praten. De dagen hierna voelde ik me steeds wat beter.

Ik heb al veel dingen gedaan. Ik ben alleen op avontuur geweest en een waterval bezocht tussen de mountains. Afgesproken met een Duitse au pair. Uiteten met de familie in een chique restaurant en gezwommen in Vök Baths! Een heerlijk zwembad op een prachtige locatie.

Communicatie met de kinderen gaat stapje voor stapje beter. De oudste leert mij IJslandse woordjes en ik begrijp de kinderen langzaam beter. Samen met Hofi heb ik mezelf ingeschreven voor Icelandic Course die in augustus gaat starten. Hopelijk gaat de communicatie daarna steeds vlotter. Maar nu houden we het op kleine woordjes en gebaren.

Woensdag vertrekken we weer naar de Ísafjörður, ik moet zeggen dat ik daar wel zin in heb. Gewoon weer naar "huis" en vertrouwd slapen op mijn eigen kamer.

Ik ga nog wel genieten van de laatste dagen hier in het oosten van IJsland want het is hier zo anders dan in de Westfjords!! Op de planning staat nog het bezoeken van de Canyon hier die erg gaaf blijkt te zijn! De foto's komen op mijn instagram account aupair_nienke

Bless!

received_515445022845290IMG_20210717_200251IMG_20210713_084335IMG_20210711_221400_353

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Els:
    19 juli 2021
    Klinkt goed allemaal Nienke. Het wordt mey de week beter/leuker 🧡
  2. Theo:
    19 juli 2021
    Ha Nienke, leuk om te lezen. Hopelijk gaat de terugreis wat sneller...
  3. Marieke:
    20 juli 2021
    Hey Nienke, ik ben erg blij dat we iets horen van je verhaal in Ijsland! Vind het gaaf om te horen dat je zo stoer alleen op avontuur gaat! Hopelijk voel je je snel weer wat meer thuis en die communicatie gaat met de weken, je bent er pas 1,5 week vergeet dat niet. Super trots op je lieverd!💕
  4. Lisanne:
    20 juli 2021
    Hee Nienke, wat heb je een mooie blog geschreven! Zo neem je ons allemaal een beetje mee in jouw avontuur. Mooi hoe je onder woorden brengt hoe het daar met je gaat. Geniet nog even in het oosten en dan weer lekker naar 'huis'. Fijne dagen gewenst! Liefs, Raymond, Lisanne, Noah en Romée
  5. Gertie:
    28 juli 2021
    Wat heb je al veel meegemaakt, Nienke ! En mooi dat je al een gevoel van thuiskomen kent.
    Tot je volgende blog!